איך לכבס מגבות – הוראות כביסה וטיפים

איך לכבס מגבות – הוראות כביסה וטיפים

איך לכבס מגבות ולשמור עליהן נעימות ורכות?

קשה לאמוד כמה פעמים מושלכת מגבת רחצה ביתית לכביסה בימי חייה. כמוצר שנצרך לפחות פעם ביום אצל כל אדם, אין ספק שהיא זקוקה לכביסות. אבל כביסות מרובות עלולות להפוך את המגבת לקשה, לשחוק את הסיבים ולפגום באיכות המגבת והספיגה ובחוויית ההתנגבות לאחר הרחצה. לכן, חשוב לדעת כיצד לטפל במגבת כדי שתישמר איכותית לאורך זמן, גם לאחר הרבה כביסות. אם תקפידו על הוראות הכביסה, המגבות יישמרו רכות, נעימות וסופגות היטב.

כביסה לפני השימוש הראשון להסרת שיירי הצבע

לאחר שקניתם את המגבת, כדאי לכבס אותה לפני השימוש הראשון. לא אחת נותרות במגבת חדשה שאריות צבע וסיבים, דבר שעלול לגרוע מאיכות הספיגה שלה. כביסה תוריד את השיירים, ותכין את הסיבים לספיגה טובה יותר.

איך לכבס מגבות חדשות? מומלץ להעביר את המגבת בשלוש כביסות במים קרים ללא מרכך. שימו לב שהרתחה של מגבות לטמפרטורה של 60 או 90 מעלות כנהוג בעבר כבר אינה נחוצה, מכיוון שמים רותחים מביאים להחלשת הסיב.

הדרך לשמור על המגבות רכות ומלטפות כמו לאחר השימוש הראשון:

לאחר שנעשה במגבת שימוש, בוודאי נרצה לשמור על הרכות, הנעימות והעובי, אותן התכונות שגרמו לנו לרכוש את המגבת בחנות. כיצד נבצע כביסת מגבות כדי שייצאו רכות? כשמכבסים אותן במכונת כביסה, יש להוסיף יותר מרכך כביסה מהכמות הרגילה. לאחר מכן, כדאי לייבש את המגבות בקבוצה קטנה במייבש הכביסה, יחד עם דפי מרכך ריחניים.

מנעו את התקשות המגבות

מגבות רבות מתקשות עם הזמן ולאחר כל כביסה, הן נעשות פחות ופחות נעימות למגע ולשימוש. מדוע יוצאות המגבות קשות בכביסה? הסיבה היא שהן אוגרות שאריות סבון. בכדי למנוע זאת כבסו מגבות עם קצת פחות חומר ניקוי, ואל תמלאו את מכונת הכביסה לחלוטין, דבר שלא מאפשר לחומרי הניקוי להישטף החוצה מהמגבת. מידת הנוקשות של המגבת תלויה גם בסוג הסיב. כמו שיער, גם כותנה ניתנת לסירוק, עם או נגד כיוון הצמיחה, מה שיוצר מגבת רכה או מחוספסת יותר. אם אתם אוהבים את החספוס שבמגבת חפשו סיב גרוד, ולמגבות רכות במיוחד העדיפו סיב סרוק. כמובן שמגבות פרימיום ברמה גבוהה יישמרו על הצורה והצבע המקוריים לאורך זמן רב יותר עקב איכותן הגבוהה.

 

המגבות נשארו נעימות וסופגות היטב, אבל מה לגבי שמירה על הצבע?

מגבות לבנות אמנם נותנות תחושה של ניקיון והתחדשות, אבל לעתים קרובות קשה מאוד לשמור על צבע לבן בוהק, והן מצהיבות עם הכביסות והשימושים. כמו כן, הן מתלכלכות מהר יותר, ולכן גם תדירות הכביסה גדולה יותר, מה ששוחק את המגבת. כיצד נכבס מגבות לבנות? כבסו אותן רק עם צבע זהה, והוסיפו לכביסה קפסולת אקונומיקה לשמירה על הלובן הבוהק.

המגבת צוברת ריח לא נעים, הסיבות לכך וכיצד למנוע את הבעיה:

לעתים, אף על פי שכיבסנו את המגבת שוב ושוב, יש בה ריח לא טוב שממאן לעזוב את הסיבים. יכולות להיות לכך כמה סיבות: איכות הסיב – אם הסיב לא איכותי מספיק, המגבת לא מתייבשת במהירות, נותרת לחות בעומק הסיב ונוצר עובש; אם המגבת היא איכותית הבעיה עלולה להיות טמונה בכביסה. לעתים מתפתחת במגבות פטרת שיוצרת ריח לא נעים. לכן, חשוב להקפיד לכבס מגבות בטמפרטורה של לפחות 40 מעלות, כדי לחסל אותה.

מה הלחות והרטיבות עושות למגבת?

יש אנשים שמכבסים מגבת מדי יומיים-שלושה, ויש שתוהים למה בכלל צריך לכבס מגבת? הרי אנחנו מתנגבים בה כשאנחנו נקיים ונוטפים מים. ובכן, לאחר שמתנגבים נעשית המגבת לחה, ולחות ורטיבות הן מצע פורה להתרבות חיידקים. כמו כן, בכל ניגוב אנו משילים מאתנו תאי עור מתים שמתיישבים להם בין סיבי המגבת, וגם הם עשויים להוות כר לגדילת חיידקים ופטריות. אין ספק שחייבים לכבס מגבות, אבל מצד שני, יותר מדי כביסה תהרוס את המגבת.

הפתרון, כמו בהרבה דברים בחיים, טמון באיזון: לא צריך לכבס את המגבת לאחר כל שימוש כמובן, אבל גם אין צורך לחכות שתיהפך למפגע תברואתי. מומלץ לכבס את המגבת אחת לשבוע, או כמובן אם היא מדיפה ריח רע.

דילוג לתוכן